tisdag 12 juni 2012

Vallning,vallning och åter vallning!

Ja just nu är det väl det vi gör.Träna vallning,går på vallhundskurs och vallar lite till!Har tryggheten i att Strumpan är fortsatt lydig så jag kan koncentrera mig på vad jag ska göra och var fåren är!Inte det lättaste att ha koll på alla 3 enheter men vi lär oss mer för varje gång! Däremellan så tränar jag styrka och springer fortsatt regelbundet.Greta har fått följa med nu några gånger och springa kan hon också!

Har blivit snålt med lydnadsträning för både Greta och Strumpan-vilket jag får lite dåligt samvete över...Vi måste få in mer rutin igen för att kunna tävla i höst som tänkt!Lägger in lite bilder från vår "vardag" iallafall.Inte långt kvar nu till semestern och då är det väl tänkt att jag ska komma igång med lydnadsträningen igen.



Bilder på Helenas får + en bild på gänget med Ull längst fram:




Inga kommentarer: